Spomíname na leteckú katastrofu, ktorá v jedinej sekunde vzala životy celému hokejovému mužstvu Jaroslavli. Bol tam aj náš Kapitán Paľo. V prvej chvíli nik nechcel veriť tej správe.
Dlhé vyšetrovanie odhalilo ako príčinu katastrofy reťaz ľudských zlyhaní a nie technickú príčinu. Prvý obvinený je až teraz jeden z vysoko postavených ľudí v už zaniknutej firme Jak servis, ktorý povolil let posádke, čo nebol a preškolená na samostatné lety. Ako hlavné zlyhanie bolo určené brzdenie jedným z pilotov pri vzlete. Jak 42 má totiž brzdy kolies na pedáloch riadenia a neskúsený pilot pri vzlete tlačil nohy na pedále smerovky, čím zároveň brzdil. Tým nielenže bolo treba viac času na dosiahnutie rýchlosti odpútania, ale zároveň vznikal klopivý moment okolo „ťažiska“, ktorý tlačil nos lietadla k dráhe a nedovolil ho zdvihnúť. Toto sa podarilo s veľkým úsilím ale už bolo neskoro, lietadlo prebehlo vzletovú dráhu a padlo po ľavom krídle do blízkej rieky. Písal som vtedy o možnej príčine, lebo sa rozoberalo všetko.. ale hlavne nezmysly od rádoby odborníkov. Myslím že som vtedy celkom trafil príčinu…14.9.2012…„Teraz späť k Jak 42 z Jaroslavli… ak teda nič nenasvedčuje z havarijného zapisovača, že ide o technickú príčinu.. tak hľadáme prečo nenabralo lietadlo dostatočnú rýchlosť odpútania ešte na dráhe?? Niečo ho brzdilo.. a tým mu zabránilo zrýchľovať, to niečo ak to neboli motory ani aerodynamická brzda..( spoilery- inerceptory.. ako sa komu páči.. na hornom (dolnom) poťahu krídla) tak môže byť len podvozok.“
Kto máte rád hokej, zastavte sa na chvíľku a spomeňte si……
My sme ubehaní a sme radi, keď sa na chvíľku zastavíme…. Toho osudného dňa 7. septembra 2011 sa zastavilo niekoľko desiatok ľudí.. NAVŽDY!
Pochybuje o tom, že pilot brzdil, ...
Celá debata | RSS tejto debaty