Založ si blog

O 10: 23 sa zrodil príbeh kmotra krajskej mafie. . .

Videl som v šere ulice blikať nápis „ Kniha ako dar“  prišiel som bližšie a v podtitule stálo „Slobodný otrok“. Nevedel som presne, koho tým autor môže myslieť, no hneď ma napadol politický román o našej neutešenej súčasnosti ranného hyenystického kapitalizmu, kde mafia prerástla v politiku,  trvajúceho už 25 rokov.  Z ampliónu tíško znela pieseň… Tlaková níž, mrholilo a v kútoch ulice sa povaľovala vyliezajúca biela smogová hmla.

Nikoho tu nezaujímajú „ Názor, postoje a kritika, nie je na škodu k lepšiemu.“ obyčajných ľudí, pre ktorých sa od revolučného roku 1989 nič až tak svetoborné nezmenilo. Môžu slobodne cestovať, ak by na to mali, môžu sa slobodne vyjadriť, no je to úplne zbytočné. Prežívajú od výplaty k výplate , nedôstojne s nimi zametajú úradníci, politici ich potrebujú len pred voľbami.  Ich rozhodnutie má váhu len pri otázke , ktorú počujú pri porušení dopravných predpisov. Vtedy sa cítim ako v televíznom kvíze. Prvá znie- Pán vodič viete čoho ste sa dopustil? A nasleduje druhá- „POLíCIA: Pán vodič, ste ochotný zaplatiť 20 E?“ Ak sa rozhodnem zaplatiť na mieste ušetrím si správny poplatok v hodnote aj 50E. Toto je jediná vec, ktorú viem svojim rozhodnutím Ovplyvniť.  A myšlienka, že niečo ovplyvniť môžem  je ako  „Volič- čo ma drží nad vodou“ nie je naplňovaná.  Priznám sa.. skúsil som regionálne kandidovať a bol som úspešný. Držal som sa hesla  „ADHD ťa urobí iným, nie však chybným“, a tak na moje prekvapenie som získal dostatok hlasov a sedím terazky na bezvýznamnom z pohľadu štátu, ale rozhodujúcom mieste, ktoré môže ovplyvniť životy skoro sto tisícového regiónu. Do úradu som nastupoval idealisticky v ušiach mi znela „ Báseň na každý deň- púpavia“. Chcel som ako nová metla okamžite začať upratovať ten neskutočný „Augiášov chliev2- Avšak „Zdanie spravodlivosti je najväčšou nespravodlivosťou“ sa potvrdilo aj pri mojej úprimnej snahe.  A tak som pochopil, že boj to bude dlhý , že mafia má dlhé prsty a aj „Antiterorizmus u nás je“ a to neustále.  Pri márnom boji s veternými mlynmi  som sa cítil ako Don Quijote de la Mancha.  Moja snaha sa aj po dvoch rokoch vo funkcii ukazovala ako toho servantésovského rytiera, neraz som mal scestnú myšlienku návratu k remeslu podľa múdrosti „Šuster“,,, drž sa svojho kopyta… Vtedy mi prebehli pred očami tie nádejajúce sa oči  tisícov voličov, čo mi dali svoj hlas a uvedomil som si, že to robím pre nich a „ Z lásky k tebe“  Začal som meniť svoje principiálne postoje, začal som spolupracovať s ľuďmi, čo vedeli ako sa v tom chodí, využíval som ich služby. Moje postavenie sa upevňovalo, vedel som vyriešiť veľa dovtedy neriešiteľných vecí …. Používanie neštandardných metód m a priviedlo na hranu zákona, tých vykonávateľov až za hranu. Po ďalšom roku som bol úspešným regionálnym politikom, čo si vie poradiť, no časť verejnosti si šepkala, že po mne bude „Žalostná žatva“, že takto by sa to robiť asi nemalo.  Začali môj kraj prezývať „ Ringierovo kráľovstvo a jeho poddaní“…  Prestali ma zaujímať nádejou lesknúce sa oči mojich voličov, všetko čo robím , robím predsa z lásky k nim a z „Lásky k tebe- národ môj( a hlavne k sebe). Ani som si neuvedomil, ako sa z normálneho človeka, s priemernými ambíciami rodí kmotor teritoriálnej mafie, pevne usadený v politickom kresle, s žoviálnym úsmevom úspešného človeka… Určite budem kandidovať, teraz celoštátne, aby som nesklamal môj ľud- voličov. Mám predsa záväzky  a pocit zodpovednosti! Pracujem pre národ..

P.S.: podoba s existujúcou osobou by bola čisto náhodná, reagoval som na diskusný príspevok, urobiť blog z dnešných nadpisov.. začal som 10:23, keď ako prvý visel blog Kniha ako dar…. 🙂

Tri planetárne ohniská, ktoré môžu prerásť do svetového konfliktu v priebehu hodín.

19.04.2024

Na blízkom východe sa dnes piatok 19.4.2024 rozhorieva veľký vojenský konflikt: Blízky východ sa dnes po zasadnutí izraelského vojnového kabinetu pripravuje na izraelský „odvetný“ útok na Irán. Izraelské letectvo tvrdí, že dokončilo „prípravu“ a že útok je „bezprostredný“. Americkí predstavitelia oznámili WSJ, že sa domnievajú, že Izrael dnes [...]

Rusi bojujú poučení z minulosti. Použili znova taktiku UŤAHANIA protivníka a to všetkých štátov EU.

15.04.2024

Aby sme lepšie pochopili čo sa deje teraz na Ukrajine, musíme sa vrátiť hlboko pred druhú svetovú vojnu, do čias Ruského ťaženia spojených Európskych vojsk pod Napoleonom 1812-13. Z dejepisu registrujeme ako hlavného strojcu ruského víťazstva Kutuzova, no nebyť žiarivej hviezdy mladého pruského stratéga Carla von Clausewitza ( 1780-1831) by sa ten úspech pravdepodobne [...]

Útok Iránu sa očakával, má spojitosť s vojnou na Ukrajine?

14.04.2024

Irán v sobotu spustil rozsiahly letecký útok na Izrael v reakcii na nedávny útok na iránsky konzulát v Damasku pripisovaný židovskému štátu. Iránske revolučné gardy oznámili, že útočia desiatkami dronov a rakiet, izraelská armáda predtým uviedla, že drony z Iránu poletia niekoľko hodín. Izraelský premiér Benjamin Netanjahu vo vyhlásení povedal, že Izrael sa na [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 548
Celková čítanosť: 3133938x
Priemerná čítanosť článkov: 5719x

Autor blogu

Kategórie

Archív