Niečo nesedí v oficiálnej simulácii Jak 42 . . .

Dobrý deň, myslím že posledný krát sa musím vyjadriť k jak42 a jeho pádu z 7.9.2011 v Jaroslavli. Bolo zverejnené oficiálne video zo simulácie vzletu. Ako príčina pádu bola ustanovená skutočnosť, že jeden z pilotov počas vzletu pribrzďoval. preto sa nemohli odlepiť od dráhy včas a keď sa odlepili, tak prekročili kritický uhol nábehu a preto spadli. Ano . .. ten signál čo počujete pípať tesne red pádom je signalizácia prekročenia kritického uhlu nábehu. Je to uhol pozdĺžnej osi lietadla  vzhľadom k  vektoru rýchlosti pohybu… radšej k  zemi-vodorovnej rovine- pre zjednodušenie..pri štartre.. inak je trošku zložitejšie) ktorý ak prekročíte, tak sa vám odtrhnú prúdnice vzduch od krídla, to prestane niesť a lietadlo spadne na zem…. presne toto sa stalo.

Mňa však zaujala úplne iná vec. Po spustení generátora alebo motorov musí tlak v oboch hydraulických systémoch vystúpať na 150.. a dobre sa pozerajte na simuláciu.. stále je na NULE. potom keď sa na chvíľku pohne smerom nahor, tak dosiahne max 40… tlak v hydraulických akumulátoroch je vo všetkých ruských lietadlách 60.. to znamená že buď je zlá simulácia.. alebo im nefungovala hydraulika.. A tak keď hlásia klapky 20 stupňov.. boli tam????? ak nebol tlak hydrauliky, tak tam byť nemohli.. zahlásili to len zo zvyku, lebo tam bývajú.. a sme pri probléme.. on hlási sklopné nábežné hrany vysunuté, klapky 20.  teoria o brzdení podvozkom… ja som o nej písal už dávno pred oficiálnym záverom….http://simon22.blog.pravda.sk/2011/09/19/vizualizacia-dat-z-havarijnych-zapisovacov-asi-neodhali-pricinu-havarie-preco/ ale.. pri tejto teórii by lietadlo NEDOSIAHLO včas VZLETOVÚ rýchlosť.. nech už je to 200 alebo 210…. ale ako počujeme zo záznamu komunikácie.. ich rýchlosť rástla až na 230..- 250. teda aj pri brzdení  ale pri správnej konfigurácii krídla a stabilizátora by sa lietadlo ODPÚTALO.. lebo vztlaková sila by bola dostatočná… lebo brzdenie by bránilo dosiahnutiu vzletovej rýchlosti… ale po jej dosiahnutí by už nebránilo vzletu ( lebo tam je už len pomer hmotnosti odporov aerodynamických a vtlzakovej sily… ak je táto väčšia ako to ostatné, tak lietadlo vzlietne)…tomu môže zabrániť jedine nedostatočná vztlaková sila… a tá môže byť buď pre zle nastavený stabilizátor- nedosiahnete zdvihnutia nosa lietadla..  ( oni hovoria že majú na vzlet)  alebo pre nevysunuté klapky( nábežné hrany) do správnej polohy.. oni vravia20.. že vzlet… ale ak by boli viac alebo menej, tak toto by spôsobilo.. ak menej.. malá vztlaková sila.. a nedá sa nahradiť vyššou rýchlosťou. Ak by boli klapky až k pristávacím.. tak by sa im tiež nepodarilo vzlietnuť, lebo prírastok vztlaku od nich by bol menší ako dodatočný aerodynamický odpor…..

PREČO SÚ TLAKY HYDRAULIKY v oboch systémoch na 40??????  chyba simulácie??? myslím si že predsa len KLAPKY neboli v tej správnej polohe…

http://spravy.pravda.sk/rusi-zverejnili-pocitacovu-simulaciu-havarie-aj-s-prepisom-rozhovoru-1mk-/sk_svet.asp?c=A111110_151303_sk_svet_p12 celý prepis rozhovoru na palube a simulácia vzletu.. sledujte prístroje.. nik nehovorí o tej hydraulike.. v príprave k spusteniu hovoria že je 150….. ale prečo nie na prístrojoch na palube?? ja len toľko

ps.. ked dá jeden z pilotov motory na volnobeh.. ( tesne pred pádom)zreve druhý VPERIOD.. teda dopredu..to tiež nie je nikde napísané…. jedno je isté.. lietadlo sa nechcelo odpútať a preto ho násilím zdvihli, čo však privodilo prekročenie kritického uhlu nábehu , stratu vztlaku a pád lietadla.. to už nič nezmení..

foto z kamery v predpolí: je toto vzletová poloha klapiek?? ja vidím štrbinu, čo mi pripadá že sú vysunuté viac ako 20 st…

Aký veľký je majetok „Západu“ v Rusku? EU už minula výnosy zo zadržiavaných aktív Ruska.

06.12.2025

Spojené štáty naliehajú na európske krajiny, aby neprevádzali zmrazené ruské aktíva na Ukrajinu, pretože sú potrebné na dosiahnutie mierovej dohody, informovala agentúra Bloomberg. Konkrétne krajiny, o ktoré ide, nie sú uvedené. Merz je proti prevodu ruských aktív do USA Počas mierových rokovaní o Ukrajine, ktoré propagoval americký prezident Donald Trump, sa podľa správ [...]

Prečo Ukrajina potrebuje kompletnú výmenu sovietskej vzdušnej flotily. ..

01.12.2025

Východiskový bod tejto úvahy o lietadlách je celkom prozaický: Ukrajina bojuje s taktickým letectvom, ktorého zdroje sa čoskoro vyčerpajú. Sovietske Suchoje a MiGy, ktoré sú stále v prevádzke, prešli desaťročiami prevádzky, niekoľkými vlnami opráv a kanibalizácie a čo je najdôležitejšie, ocitli sa bez továrne, ktorá by mohla udržovať pri ich technickom živote. Po [...]

Zelenskyj zásadne odmietol neutralitu aj opustenie zvyšku Doneckej oblasti . Ako to tam vyzerá?

25.11.2025

Pokus USA prinútiť Ukrajinu uzavrieť „mier“ s Ruskom sa odohráva na pozadí zložitej situácie Obranných síl na fronte. Počas štyroch rokov totálnej vojny bolo sotva veľa období, keď by situácia vyzerala inak – koniec koncov, Ukrajina čelí nepriateľovi s oveľa väčšou a lepšie vybavenou armádou. Teraz, pred začiatkom piateho roku veľkej vojny, sú však ťažkosti [...]

Muzeum Na ciare  11

Ako sa pašovali cigarety a dokumenty: Múzeum Na čiare odhaľuje tajomstvá pašerákov

07.12.2025 07:00

Získali aj devízové prehlásenie od Karla Gotta z 80. rokov.

požiar, India

Pri požiari v nočnom klube v indickom letovisku zahynulo najmenej 25 ľudí

07.12.2025 06:40

Najmenej 25 ľudí zahynulo v noci na nedeľu pri požiari v obľúbenom nočnom klube v indickom letovisku Goa ležiacom na západe krajiny.

Nemecko, Izrael, Friedrich Merz, Isaac Herzog

Merz v Jeruzaleme: Podpora Izraela je 'nemenným jadrom' nemeckej politiky

07.12.2025 06:28

Nemecký kancelár Friedrich Merz pricestoval do Izraela na svoju prvú návštevu od nástupu do funkcie.

deti, migranti, žiaci, Rakúsko, Viedeň, škola

Z viedenských škôl mizne nemčina. Zo sto žiakov je materinským jazykom len pre jedného, tvrdí učiteľka

07.12.2025 06:00

Na niektorých ľudových školách v rakúskej metropole je už toľko migrantov, že nemčinu vytláča arabčina a turečtina.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 659
Celková čítanosť: 3756667x
Priemerná čítanosť článkov: 5701x

Autor blogu

Kategórie

Archív