Založ si blog

Moja „účasť“ na colných podvodoch v krajskom meste! OLAF o mne nevie, noviny klamú až sa práši.

Začnem opozičným klamstvom( neviem či úmyselným, alebo len chybou) v tomto prípade odhalenia krátenia cla naprieč celou EU pri dovoze tovaru z Číny. Opozícia tvrdí že naša colná správa snáď všetko riadila a Imrecze povolil ukradnúť až 300 miliónov. Otvoril som si správu OLAF a div sa svete tam je niečo úplne iné.

In addition to the UK case, OLAF estimated that the cumulative loss to the EU budget in customs duties stemming from its investigations regarding undervaluation in the Czech Republic, the Slovak Republic, France and Malta was in excess of EUR 300 million.

PREKLAD: Okrem prípadu Spojeného kráľovstva  OLAF odhadol kumulatívnu stratu rozpočtu EÚ v colnej oblasti povinnosti vyplývajúce z jej vyšetrovaní týkajúcich sa podhodnotenie v Českej republike, v Slovenskej republike Republiky, Francúzska a Malty na sumu presahujúcu 300 EUR miliónov.

 

To fakt niekto len zle preložil, alebo chcel naložiť úmyselne SVK viac ako sme si zaslúžili ?? A aby sme vedeli, tak cez Veľkú Britániu toho malo uniknúť najviac, teda asi 1,9 miliardy Eur.Celý podvod touto metódou je odhadnutý na skrátenie cla a škodu pre EU vo výške asi 2,3 mld Euro.

Prikladám obrázky z tej správy aby bolo zrejmé cez ktoré krajiny ten tovar so zníženou hodnotou a asi v akých objemoch bol preclievaný.

Scenár bol už opísaný. Lode pristáli v Hamburgu a odtiaľ tovar na kamiónoch prebehol štátmi EU a v niektorom sa preclil so zníženou hodnotou. Podľa dostupných mapiek boli v tom colnice: Británie, Nemecka, Holandska, Francúzska, Česka, Slovenska, Poľska, Lotyšska, Litvy, Švédska, Fínska, Norska, Holandska, Belgicka, Rakúska, Bulharska, Rumunska, Írska, Španielska, Portugalska, Dánska, Luxemburska, Maďarska, Slovinska… teda VŠETKÝCH ŠTÁTOV EU… Po prijatých opatreniach sme jedným zo štátov, kde tieto úniky majú zanedbateľnú hodnotu v roku 2017….  EU prináleží z vybraného cla 75%, 25% zostáva členskému štát ktorý clo vybral.

Moja účasť na tomto megabyznise vznikla pred pár rokmi( 2012-13??), už si ani presne nepamätám. Moja práca je vedľa vnútroštátnej colnice v jednom krajskom meste, robím tam od roku 2004. Clenie tu prebiehalo do 22.12.2007, od toho dňa sme boli v Schengene a prílev kamiónov ustal skoro úplne, býval tak jeden dva týždenne. Od mája jedného roku ( 12 alebo 13) zrazu bola na prístupovej slepej ulici veľká rada kamiónov, čakajúcich na colné odbavenie. OK pomyslel som si, niekde na Slovensku niekto urobil megaobchod a preclieva ako besný. No rada bola dňom a nocou, hoci v noci sa na colnici nepracovalo. Po dvoch týždňoch, keď som nevedel prísť autom do práce a nemal kde zaparkovať, som sa odhodlal zavolať na políciu 158. „ Dobrý deň, tu Simon a chcem nahlásiť absolútne zapchatie cesty k mojej práci, už celé dva týždne tu stoja dňom i nocou kamióny a čakajú na clenie“. „ Pane, to je mestská komunikácia a my tam nemáme právomoc, skúste mestskú políciu, dovi dopo“. Nelenil som a zavolal 159…. Opakoval som sťažnosť.. po chvíli šušúkania prišla hlasná odpoveď… „ Robia výtržnosti alebo neprístojnosti? Ak nie, dopravnú situáciu my neriešime, nie je v našej kompetencii…. dovi!“  A bol som tam kde predtým, obe zložky moci, čo by to mohli vyriešiť ma odkázali do teplých krajín. Počkal som asi dva týždne a kolečko som zopakoval, že situácia sa nemení a je neúnosná. Znova sa vyhovorila štátna dopravná polícia na mestskú a obrátene. To ma dožralo. Našiel som na nete „ KRIMINÁLKU  niekde do Nitry….. Vysvetlil som čo ma trápi a o dva dni som mal návštevu. Pracujem v zabezpečenom objekte, tak pán čakal na vrátnici, vzal som ho k sebe nahor. On už bol v presnom obraze…. „ Ani neviete ako sme radi, že ste zavolal, lebo sme vedeli, že lode plné tovaru sa v Hamburgu vykladajú, no za ten svet sme nevedeli nájsť miesto kde to preclievajú, Takýchto colníc ako je táto zastrčená bude v celej Európe kopa.. no vďaka bohu za typ. Vysvetlil mi problém, ktorý vtedy nemal pre mňa veľký rozmer. „Môžeme sem dať na pár dní kameru?“ … „ Budova nie je našej firmy sme tu v prenájme, no majiteľ kamery na vchode má, stačí sa s ním dohodnúť, nech jednu otočí a krásne uvidíte tie celodenné rady… „ Berú colníci pri kontrole tovaru niečo od vodičov? Všimol ste si niečo?“ „ Veru neviem, sem tam vidím ako priamo na ulici otvoria návesy, pozrú pod plachty či do tých dlhokánskych skríň, ale či niečo berú som si nevšimol…“ Rozlúčili sme sa, on celý šťastný odišiel.. Asi po týždni zrazu kamióny ZMIZLI A UŽ SA NIKDY NEUKÁZALI.

Aj som pomaličky zabudol na tú príhodu, keď tu zrazu OLAF uverejnil svoju správu. Hneď som si spomenul, že aj u nás v krajskom meste to bol asi tento prípad a jedno malinké kolečko toho biznisu som pomohol zastaviť. Ako vidno, kriminálka spolu s colným úradom okamžite vtedy zasiahla a ten nenažraný válov v našom meste rozmetala. No KTO SA POZREL NA OBE POLÍCIE?? Podľa ich schopnosti NERIEŠIŤ daný problém a zamiesť ho pod koberec som presvedčený, že niekto od nich za to bral peniaze….

OLAF nevyčíslil odhadovanú škodu , ktorú mala spôsobiť naša colná správa na 300 melónov, ako som ukázal hore, je to suma Česka, Francúzska, Malty a Slovenska, Najväčší hriešnik Veľká Británia uteká z EU a ich 1,9 miliardy asi nikdy neuvidíme späť. Podiel však mali všetky štáty EU.. Naši politici by mali k tomu pristúpiť pragmaticky a nekydať na nás viac , ako si zaslúžime…

P.S.: Správa hovorí ešte o inom podvode na daniach a to konkrétne podvode na DPH, kde jeden štát doviezol a preclil tovar ale DPH sa mala odviesť až v štáte konečného určenia pre tovar.. A Cestou tam obchodník prestal existovať. Táto škoda je vyčíslena na neodvedenej DPH na 3,2 miliardy Eur. Tu však Slovensko nie je spomenuté. The investigation also revealed a substantial VAT evasion, estimated at approximately EUR 3.2 billion for the period between 2013 and 2016. This was related to the abuse of customs procedure 42, a mechanism an EU importer can use in order to obtain a VAT exemption when goods imported from outside the EU into one Member State will be transported to another Member State. In such cases, the VAT is due in the latter Member State. However, in this case, traders “disappeared” and VAT was never paid. As the goods were largely destined for the markets of other countries, the revenues of Member States such as Spain, Germany and Italy were mainly affected by the loss. 

 

Link na OLAF: https://ec.europa.eu/anti-fraud/sites/antifraud/files/olaf_report_2017_en.pdf 

Str. 25-27

Destabilizácia niektorých štátov ešte v roku 2018?

14.11.2018

Blíži sa výročie 17. novembra, kedy si pripomenieme našu „velvet“ revolúciu. Aj vtedy to bol pripravený pochod na deň študentstva a len úzky kruh ľudí vedel čo sa chystá. Dnes po 29.rokoch viac »

Brexit a cudzinci, marš z kráľovského paláca! ?

13.11.2018

V súvislosti s „brexitom“ sa uvažuje, ktorí cudzinci budú mať plné občianske práva a ktorí nie. V týchto dňoch sa pripravuje na podpis zmluva Británia -EU, možno už zajtra 14.11. bude viac »

Trump má podporu len Británie, zbytok Európy je zdesený. Ako to je so zmluvou INF?

25.10.2018

Dohoda medzi Zväzom sovietskych socialistických republík a Spojenými štátmi americkými o likvidácii ich rakiet stredného a krátkeho doletu - INF. Článok I V súlade s ustanoveniami tejto dohody, viac »

SR Bratislava Zhromaždenie Za slušné Slovensko BAX

Za slušné Slovensko demonštrovali aj v Londýne a Dubline

16.11.2018 23:17

Pri Mramorovom oblúku neďaleko Hyde parku sa zišlo 60-70 ľudí.

donald trump

Trump mal odpovedať na otázky vyšetrovateľa Muellera, ale neposlal ich

16.11.2018 21:40

Americký prezident novinárom povedal, že na zaslané otázky "poľahky odpovedal".

košice, protest

Košický protest: Generácia Novembra '89 odovzdala štafetu mladším

16.11.2018 20:42

Okolo tisíc účastníkov protestného zhromaždenia v Košiciach si uctilo pamiatku zavraždeného novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 363
Celková čítanosť: 1323313x
Priemerná čítanosť článkov: 3645x

Autor blogu

Kategórie