Založ si blog

Má slúžiť smrť civilistov k rozpútaniu „malej „ teritoriálnej vojny? Zostrely civilných lietadiel v minulosti.

preletyJe mi veľmi ľúto všetkých mŕtvych a pozostalých, lebo to bola úplne zbytočná smrť.

Nech zostrelil to lietadlo ktokoľvek, musel vedieť, že strieľa na dopravné prúdové lietadlo a nie turbovrtuľové An-26. Aj slepec  vidí ak na oblohe nad ním letí dopravka vo výške  nad 10 000 metrov , za ktorou  skoro vždy zostávajú kondenzačné pásy, alebo či to je malé An-26, ktoré lietava len do výšky 5000 metrov a žiadne pruhy za ním nezostávajú.  Aj amatér voľným okom vidí ten rozdiel. Vojenský veliteľ vyzbrojený malým ďalekohľadom sa v takomto prípade javí ako ostrozraký sokol a nemôže sa pomýliť. Ak bola oblačnosť, museli  zamerať lietadlo radarom a vtedy máš presné údaje o rýchlosti, výške a kurze lietadla. Bez vykonania „priviazania“ cieľa ku komplexu nie je možné vykonať odpal.  Každý systém PVO funguje na rovnakom základnom princípe. Nájdenie cieľa,identifikácia, sprevádzanie cieľa, jeho vzatie do bojového režimu v ruštine „zachvat“ až keď je cieľ v zónach odpalu daného komplexu, môže dôjsť k odpáleniu bojovej rakety

Ak niekto tvrdí, že PVO komplex BUK alebo KUB  zostrelil dané lietadlo, mal by v prvom rade vedieť, že nemohlo ísť o omyl.  Ten kto strieľal musel vedieť výšku lietadla , aj jeho rozpoznávací znak ( pridelený danému letu) rýchlosť cieľa a kurz. Nemohlo ísť o omyl v žiadnom prípade. Omyl mohol byť odpal, ale nie identifikácia  rýchlosti a výšky cieľa, teda zámena za An-26.  Takže konšpiračné tvrdenie, že nejaký kozáci si mysleli, že dali dolu ukrajinský An-26 je nepravdou a zaváňa to  pripravenou maskovacou akciou.

Komisia, ktorá bude incident vyšetrovať, nemá šancu zistiť, kto vykonal zostrel, môžu maximálne určiť približnú pozíciu miesta odpalu. Komu však patrilo zariadenie je v podstate nezistiteľné. Nemôžeme predsa predpokladať, že na troskách rakety bude podpis vojaka, ktorý riadil komplex.

Ako môžeme teda určiť kto to urobil?  Skúsime sa pozrieť na to, komu ten incident prospieva.  Okamžite sa ukázalo na Putina a Rusko. Čo by tým získal? Nové tvrdé sankcie?  Čo by získali proruskí rebeli? Nenávisť celého sveta?  Z druhej strany čo by tým získal Kijev? Ak presvedčí všetkých, že za tým sú ruskí separatisti podporovaní Putinom, tak dosiahnu medzinárodný dohľad nad bezletovou zónou. Môžu dosiahnuť eskaláciu krízy a povolať zahraničných špecialistov na podporu svojej armády. Môžu dosiahnuť okamžité vojenské dodávky západnej techniky a podporu svetovej verejnosti pre svoju vec. Môžu dosiahnuť rýchlejší postup pri začleňovaní do medzinárodných štruktúr, lebo ponechať ich osamote  ruským hyenám s veľkou technickou prevahou  je  nemožné.

Čo tam vlastne to lietadlo robilo a v tak malej výške? Pre Boeing 777 je letová hladina  36 000 až 40 000 stôp( 11 000 -12 000 metrov), prečo letelo vo výške asi 30 000( 10 000m) v letovej hladine, keď nemalo ani stúpať ani klesať? Tvrdenie, že sa z kurzu vychýlilo kôli búrke môže byť pravdivé, no prečo zmenilo letovú hladinu o viac ako 2000 metrov a letelo nižšie?  Iné lety nad touto oblasťou boli odklonené, no len tento jeden bol navedený ukrajinským centrom riadenia letov práve sem a v nižšej výške. Je možné, že sa dispečer pomýlil? Tu dám príklad :

Aircraft(B772)
Boeing 777-2Q8(ER)
Registration(4243BD)
VQ-BUD
Altitude
40,000 ft
Vertical Speed
0 fpm
Speed
383 kt
Track
Latitude
47.55
Longitude
40.37
Radar
F-URKK2
Squawk
1574

Toto sú údaje preletu  Boeingu 777 Nordwin  ktorý letel dnes 19.7.2014  okolo Sverdlovska asi o 11:30 zo severu Afriky do Nórska. Každý si môže pozrieť prelety lietadiel skoro v reálnom čase na stránke  http://www.flightradar24.com/  Jeho letová hladina v danom priestore ( asi 50km východne od miesta zostrelu  je 40 000 fítov-stôp (12 192 metrov). Takéto údaje môžete vidieť všetci na svojom kompe, teda môže ich vidieť aj veliteľ kozákov, ktorému pripisujú zostrel, ak by nemal ďalekohľad a rozum. NEMOHOL to byť omyl.

Priznané zostrelenia civilných lietadiel :

V roku 1955 bolo sedem členov posádky a 51 cestujúcich zabitých keď, let El Al 401 z Viedne do Tel Avivu cez Istanbul bol zostrelený v bulharskom vzdušnom priestore.

V roku 1973, Boeing 727 z Tripolisu do Káhiry cez Bengházi bol zostrelený v izraelskom vzdušnom priestore. Na líbyjskej leteckej linke 114 prežilo len päť ľudí. Na palube ich bolo 113.

V roku 1983 bolo zostrelené lietadlo, na ktorého palube zomrelo 269 cestujúcich. Lietadlo kórejskej spoločnosti Air Lines letu 007, ktoré malo namierené z New Yorku do Soulu, bolo zostrelené sovietskym lietadlom  Suchoj SU-15 Interceptor, po tom, čo vybočilo z kurzu. Rusko chybne usúdilo, že ide o vojenské prúdové lietadlo.( dokonca sa hovorilo o tieňovom lete špionážneho lietadla v blízkosti civilnej linky.) Spočiatku Sovietsky zväz poprel, že by o nehode vedel. Avšak podľa RT pilot neskôr uviedol, že vedel, že to bolo civilné lietadlo, dostal povel k zostrelu. Tvrdenie naznačuje možnosť, že mohlo ísť o vojenský ťah. Následné pátracie a záchranné operácie neboli kvôli napätiu studenej vojny medzinárodne koordinované.

V roku 1988, lietadlo iránskej Air Fliht 655 smerujúce z Teheránu do Dubaja bolo zostrelené Spojenými štátmi z námornej motorovej lode navádzanou strelou USS Vincennes. Zostrelenie lietadla sa udialo v čase, keď sa vojna medzi Iránom a Irakom chýlila ku koncu. Všetkých 290 osôb, vrátane 66 detí a 16 členov posádky, zahynulo. Iránska vláda uviedla, že išlo o zámerne vykonaný a hrozný čin.

V roku 2001 všetkých 78 cestujúcich a členov posádky bolo zabitých po tom, čo Ukrajina omylom zostrelila ruské lietadlo, a to padlo do Čierneho mora. Počas vojenských cvičení bolo náhodne zasiahnuté raketou S-200. Lietadlo smerovalo z Tel Avivu v Izraeli do Novosibirska. Trvalo osem dní kým Ukrajina prevzala za udalosť zodpovednosť, píše RT.

Veľmi ma znepokojuje okamžité označovanie vinníkov, bez akéhokoľvek vyšetrenia incidentu. Skôr to pripadá ako vopred naplánovaná akcia, ktorej sa dôkazná situácia dá ľahko prispôsobiť. Dnes tam už žiadne lietadlo nepreletí( klik na obrázok hore), lebo nebezpečný priestor je uzatvorený. Verím, že tieto obete nebudú zámienkou pre rozpútanie  „malej ohraničenej“ vojny v Európe. Žiadny konflikt nie je ohraničený , má vždy následky ajaan nezúčastnené štáty. A kurz Eura reagoval a začal padať….

P.S.: Je len náhoda, že sa tej istej leteckej spoločnosti stratilo lietadlo pred pol rokom a teraz im bolo druhé zostrelené? nebude v tom nejaká súvislosť, a boli „zabité “ dve muchy jednou ranou? Nad Ukrajinou denne lieta predsa veľa lietadiel rôznych spoločností…

Naša konštrukčná firma a výrobňa prototypov je najrýchlejšia na svete. Zvládla vyrobiť bojové vozidlo za neuveriteľných 21 dní od schválenia projektu! !

09.12.2017

[caption id="attachment_1183" align="alignleft" width="150"] zdroj : facebook minister obrany SR[/caption] V poslednej dobe nie sme zvyknutí byť v niečom na svetovej špici. Ale teraz klobúk dolu, viac »

Olympijský výbor, handrou v rukách politiky. . .

06.12.2017

MOV rozhodol po druhý krát za to isté previnenie! Toto je neprípustný akt vmiešavania sa politiky do športu, ku ktorému sa prepožičal Medzinárodný olympijský výbor a to opakovane. Porušenie viac »

Kijevskú Rus založili Vikingovia, ich potomkovia vládli Rusku až do roku 1598!

21.11.2017

Slovania - Slovieni sa hrdia dvoma veľkými ríšami, Veľkomoravskou a Kyjevskou Rusou, ktorá neskôr prešla do Ruského cárstva. Kým Veľkomoravská ríša( Magna Moravia, alebo Regnum Sclavorum viac »

Filipíny, tajfún, Hagupit, dážď, vietor

Na Filipínach vyčíňa tropická búrka, záplavy a zosuvy pôdy zabili vyše 30 ľudí

17.12.2017 14:38

Ostrovný štát v Ázii sužuje búrka Kai-tak, takmer 100-tisíc ľudí sa muselo uchýliť do úkrytov.

David Cameron

Britský expremiér Cameron získa významné miesto. Povedie fond na podporu čínskeho megaprojektu

17.12.2017 13:23

Niekdajší britský konzervatívny premiér David Cameron získa vedúcu funkciu vo fonde na podporu projektu Hodvábnej cesty.

D3, diaľnica, diaľnice, tunel,

Motoristi si môžu kúpiť diaľničné známky, ceny sa nemenia

17.12.2017 12:01

Vodiči motorových vozidiel do tri a pol tony si už môžu kúpiť nové elektronické diaľničné známky pre rok 2018.

Mýto - logo

Mýto zatiaľ vynieslo diaľničiarom 186 miliónov eur

17.12.2017 09:28

Na mýte sa za jedenásť mesiacov vybralo spolu 186,96 milióna eur, čo je medziročne viac o 4,4 %, resp. o 7,81 milióna eur.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 322
Celková čítanosť: 1086150x
Priemerná čítanosť článkov: 3373x

Autor blogu

Kategórie