Skoro všetci primátori sa dohodli na zvýšení daní z nehnuteľností, či zvýšení poplatkov za odpady. Argumentujú tým, že im štát znížil príjem z podielových daní zákonom o daňových odvodoch fyzických osôb. Je to skutočne tak?? Oni sa všetci dohodli, mal by to niekto žalovať ako kartelovú dohodu!
Teraz tu dám prehľad príjmov mesta Trenčína z podielových daní od roku 2015, aby sme sa presvedčili ako to vlastne je:
Prehľad poukázaných príjmov Trenčína z podielových daní opísaný z rozpočtov mesta Trenčín:
2015- 15 333 629,
2016- 17 565 827
2017- 18 930 676
2018- 19 600 000 plán skutočnosť= 21 267 840
2019- 22 500 000 ( očakávaná skutočnosť) bude viac o 1,73% teda o 389250 ´… 22 889 250
2020- 23 700 000 plán príjmu z podielovej dane od štátu
Spresnenie podľa výberu daní pre rok 2019 znie: Spolu za 12 mesiacov 2019 bude mestám a obciam poukázaná suma cca 2.217,252 mil. eur, čo je o 215,181 mil. euro (o 10,73 %) viac ako za 12 mesiacov roku 2018. Celoročné plnenie rozpočtu pre mestá a obce bude na úrovni 101,73 %.
Takže táranie o POKLESE podielových daní pre rok 2020 pre zníženie daní fyzických osôb je klamstvo… rovnako teda je klamstvom, že bolo potreba zvýšiť daň z nehnuteľností..
Ak sa pozrieme na medziročný nárast príjmu mesta Trenčín z podielovej dane medzi rokmi 2015-2017 bol okolo 1,25 a 1,4 mil euro. Medzi rokmi 2017 a 2018 to bol medziročný plánovaný nárast 670 000 čo bolo 3,5% no v skutočnosti získalo mesto až 21 267 840 euro , teda medziročne nárast o 2 337 164 , to predstavovalo nárast príjmov medziročne o neuveriteľných 12,7%. Preto vláda prijala nový zákon, ktorý mal obmedziť takto prudký medziročný nárast príjmov miest z podielových daní, chcela aby pracujúcim zostalo viac. Primátori sa k tomu postavili vysoko chamtivo a to čo vláda chcela nechať občanovi, im teraz berú nárastom miestnych daní až o 35( Trenčín) či viac %. Pritom plán rozpočtu mesta Trenčína už po znížení predpokladaného príjmu podielovej dane plánuje s príjmom medziročne vyšším od rekordného roka 2019 o 5,3%,teda o 1,2 milióna euro. Oproti roku 2017 je to nárast až o 25%, v eurovom vyjadrení to robí o 4 milióny 770 tisíc viac.
Je teda TOTO pri dobre prosperujúcej ekonomike štátu, z ktorej prosperujú aj samosprávy vyššími príjmami z podielových daní skutočným dôvodom pre zvýšenie daní z nehnuteľností ?? SOM PRESVEDČENÝ, že ide len o využitie situácie primátormi a starostami, ktorý skoro ako jeden pristúpili k tomuto kroku. Som presvedčený, že ide o kartelovú dohodu, ktorá je porušením zákona. Vláda to riešiť nechce, lebo je tesne pred voľbami a stíhanie primátorov by ju určite obralo o volebné hlasy. Doplatí na to občan ako vždy. Ten sa nemá ako brániť a pár poslancov to primátorom odhlasuje.. Zderstvo v priamom prenose!
Nebudem sa opakovať- prečítaj si čo som písal... ...
Ak niekomu zdvihnú plat o 1500€, tak to asi ...
Ved si to kompenzovali- zvýšením platu(aj ...
Okrem iného, primátori sú odkázaní na to, ...
premier zodpovedá za miliardy euro a má polovičný... ...
Celá debata | RSS tejto debaty