Založ si blog

Moja „účasť“ na colných podvodoch v krajskom meste! OLAF o mne nevie, noviny klamú až sa práši.

Začnem opozičným klamstvom( neviem či úmyselným, alebo len chybou) v tomto prípade odhalenia krátenia cla naprieč celou EU pri dovoze tovaru z Číny. Opozícia tvrdí že naša colná správa snáď všetko riadila a Imrecze povolil ukradnúť až 300 miliónov. Otvoril som si správu OLAF a div sa svete tam je niečo úplne iné.

In addition to the UK case, OLAF estimated that the cumulative loss to the EU budget in customs duties stemming from its investigations regarding undervaluation in the Czech Republic, the Slovak Republic, France and Malta was in excess of EUR 300 million.

PREKLAD: Okrem prípadu Spojeného kráľovstva  OLAF odhadol kumulatívnu stratu rozpočtu EÚ v colnej oblasti povinnosti vyplývajúce z jej vyšetrovaní týkajúcich sa podhodnotenie v Českej republike, v Slovenskej republike Republiky, Francúzska a Malty na sumu presahujúcu 300 EUR miliónov.

 

To fakt niekto len zle preložil, alebo chcel naložiť úmyselne SVK viac ako sme si zaslúžili ?? A aby sme vedeli, tak cez Veľkú Britániu toho malo uniknúť najviac, teda asi 1,9 miliardy Eur.Celý podvod touto metódou je odhadnutý na skrátenie cla a škodu pre EU vo výške asi 2,3 mld Euro.

Prikladám obrázky z tej správy aby bolo zrejmé cez ktoré krajiny ten tovar so zníženou hodnotou a asi v akých objemoch bol preclievaný.

Scenár bol už opísaný. Lode pristáli v Hamburgu a odtiaľ tovar na kamiónoch prebehol štátmi EU a v niektorom sa preclil so zníženou hodnotou. Podľa dostupných mapiek boli v tom colnice: Británie, Nemecka, Holandska, Francúzska, Česka, Slovenska, Poľska, Lotyšska, Litvy, Švédska, Fínska, Norska, Holandska, Belgicka, Rakúska, Bulharska, Rumunska, Írska, Španielska, Portugalska, Dánska, Luxemburska, Maďarska, Slovinska… teda VŠETKÝCH ŠTÁTOV EU… Po prijatých opatreniach sme jedným zo štátov, kde tieto úniky majú zanedbateľnú hodnotu v roku 2017….  EU prináleží z vybraného cla 75%, 25% zostáva členskému štát ktorý clo vybral.

Moja účasť na tomto megabyznise vznikla pred pár rokmi( 2012-13??), už si ani presne nepamätám. Moja práca je vedľa vnútroštátnej colnice v jednom krajskom meste, robím tam od roku 2004. Clenie tu prebiehalo do 22.12.2007, od toho dňa sme boli v Schengene a prílev kamiónov ustal skoro úplne, býval tak jeden dva týždenne. Od mája jedného roku ( 12 alebo 13) zrazu bola na prístupovej slepej ulici veľká rada kamiónov, čakajúcich na colné odbavenie. OK pomyslel som si, niekde na Slovensku niekto urobil megaobchod a preclieva ako besný. No rada bola dňom a nocou, hoci v noci sa na colnici nepracovalo. Po dvoch týždňoch, keď som nevedel prísť autom do práce a nemal kde zaparkovať, som sa odhodlal zavolať na políciu 158. „ Dobrý deň, tu Simon a chcem nahlásiť absolútne zapchatie cesty k mojej práci, už celé dva týždne tu stoja dňom i nocou kamióny a čakajú na clenie“. „ Pane, to je mestská komunikácia a my tam nemáme právomoc, skúste mestskú políciu, dovi dopo“. Nelenil som a zavolal 159…. Opakoval som sťažnosť.. po chvíli šušúkania prišla hlasná odpoveď… „ Robia výtržnosti alebo neprístojnosti? Ak nie, dopravnú situáciu my neriešime, nie je v našej kompetencii…. dovi!“  A bol som tam kde predtým, obe zložky moci, čo by to mohli vyriešiť ma odkázali do teplých krajín. Počkal som asi dva týždne a kolečko som zopakoval, že situácia sa nemení a je neúnosná. Znova sa vyhovorila štátna dopravná polícia na mestskú a obrátene. To ma dožralo. Našiel som na nete „ KRIMINÁLKU  niekde do Nitry….. Vysvetlil som čo ma trápi a o dva dni som mal návštevu. Pracujem v zabezpečenom objekte, tak pán čakal na vrátnici, vzal som ho k sebe nahor. On už bol v presnom obraze…. „ Ani neviete ako sme radi, že ste zavolal, lebo sme vedeli, že lode plné tovaru sa v Hamburgu vykladajú, no za ten svet sme nevedeli nájsť miesto kde to preclievajú, Takýchto colníc ako je táto zastrčená bude v celej Európe kopa.. no vďaka bohu za typ. Vysvetlil mi problém, ktorý vtedy nemal pre mňa veľký rozmer. „Môžeme sem dať na pár dní kameru?“ … „ Budova nie je našej firmy sme tu v prenájme, no majiteľ kamery na vchode má, stačí sa s ním dohodnúť, nech jednu otočí a krásne uvidíte tie celodenné rady… „ Berú colníci pri kontrole tovaru niečo od vodičov? Všimol ste si niečo?“ „ Veru neviem, sem tam vidím ako priamo na ulici otvoria návesy, pozrú pod plachty či do tých dlhokánskych skríň, ale či niečo berú som si nevšimol…“ Rozlúčili sme sa, on celý šťastný odišiel.. Asi po týždni zrazu kamióny ZMIZLI A UŽ SA NIKDY NEUKÁZALI.

Aj som pomaličky zabudol na tú príhodu, keď tu zrazu OLAF uverejnil svoju správu. Hneď som si spomenul, že aj u nás v krajskom meste to bol asi tento prípad a jedno malinké kolečko toho biznisu som pomohol zastaviť. Ako vidno, kriminálka spolu s colným úradom okamžite vtedy zasiahla a ten nenažraný válov v našom meste rozmetala. No KTO SA POZREL NA OBE POLÍCIE?? Podľa ich schopnosti NERIEŠIŤ daný problém a zamiesť ho pod koberec som presvedčený, že niekto od nich za to bral peniaze….

OLAF nevyčíslil odhadovanú škodu , ktorú mala spôsobiť naša colná správa na 300 melónov, ako som ukázal hore, je to suma Česka, Francúzska, Malty a Slovenska, Najväčší hriešnik Veľká Británia uteká z EU a ich 1,9 miliardy asi nikdy neuvidíme späť. Podiel však mali všetky štáty EU.. Naši politici by mali k tomu pristúpiť pragmaticky a nekydať na nás viac , ako si zaslúžime…

P.S.: Správa hovorí ešte o inom podvode na daniach a to konkrétne podvode na DPH, kde jeden štát doviezol a preclil tovar ale DPH sa mala odviesť až v štáte konečného určenia pre tovar.. A Cestou tam obchodník prestal existovať. Táto škoda je vyčíslena na neodvedenej DPH na 3,2 miliardy Eur. Tu však Slovensko nie je spomenuté. The investigation also revealed a substantial VAT evasion, estimated at approximately EUR 3.2 billion for the period between 2013 and 2016. This was related to the abuse of customs procedure 42, a mechanism an EU importer can use in order to obtain a VAT exemption when goods imported from outside the EU into one Member State will be transported to another Member State. In such cases, the VAT is due in the latter Member State. However, in this case, traders “disappeared” and VAT was never paid. As the goods were largely destined for the markets of other countries, the revenues of Member States such as Spain, Germany and Italy were mainly affected by the loss. 

 

Link na OLAF: https://ec.europa.eu/anti-fraud/sites/antifraud/files/olaf_report_2017_en.pdf 

Str. 25-27

Republika, v ktorej som sa narodil a žil, by oslávila 101. narodeniny

28.10.2019

Blížil sa koniec veľkej vojny a štáty Rakúsko- Uhorska sa začali snažiť o povojnovú samostatnosť. Aby nás veľmoci uznali, muselo sa urobiť veľmi veľa práce na diplomatickom poli, ktorá viac »

II. Spadol MiG-29. Pilot má k dispozícii aj údaj o vzdialenosti ktorú preletí pri okamžitej zásobe paliva a momentálnej spotrebe.

06.10.2019

Ospravedlňujem sa za mierne odbornejší blog, myslím si že pre informovanie je vcelku dobré mať prehľad ako to funguje. Lietadlo má na palube zásobu paliva 4200 litrov v nádržiach rozmiestnených viac »

Pád MiG-29 v sobotu zavinila pravdepodobne ľudská chyba a nie počasie. To bolo len spolupôsobiacou príčinou.

30.09.2019

[caption id="attachment_1044" align="alignleft" width="300"] mig pri delení 1992[/caption] V sobotu nám spadol ďalší MiG-29, čo je veľmi smutná vec. Najdôležitejšie je, že pilot prežil normálnu viac »

Polícia, Nemecko, kukláči

Nemecké médiá: Útočník v Berlíne zabil syna nemeckého exprezidenta

19.11.2019 23:54

Lekár Fritz von Weizsäcker bol v osudný moment rečníkom na verejnej prednáške na berlínskej klinike.

policia, policajne auta

V Smižanoch podpálil jeden chlapec druhého, ten bojuje o život

19.11.2019 23:04

V miestnej osade mal 14-ročný tínedžer podpáliť o dva roky mladšieho chlapca.

vlada, lajcak

Lajčák prijal Tomanovú Makanovú

19.11.2019 22:22

Ana Tomanová Makanová je predsedníčka Národnostnej rady slovenskej národnostnej menšiny v Srbskej republike.

Riaditeľ múzea SNP v Banskej Bystrici Stanislav Mičev

Solidarita - Hnutie pracujúcej chudoby predstavilo svoj program

19.11.2019 21:37

Program strany sa v parlamentných voľbách 2020 opiera o tri základné piliere, a to dôstojný život, zdravá krajina a moderný štát.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 409
Celková čítanosť: 1687188x
Priemerná čítanosť článkov: 4125x

Autor blogu

Kategórie