Založ si blog

Klamanie zákazníka s posvätením úradov?

Mal som hlad a hľadal som v regáloch jedného reťazca niečo pod zub. A zrazu som sa veľmi zaradoval, lebo som našiel medzi mliečnymi výrobkami niečo, čo som píjaval kedysi na salašoch, kde štrngali zvonce ovečiek. ŽINČICA.. hrdo svietil nápis na etikete 750ml fľašky. Cena pod 2 eurá, dosť oproti eurovej zakysanke, alebo cmaru, či srvátke. Ovčie je ovčie, povedal som si a hodil fľašku do košíka. K tomu dobrá šunka a dieta bola na svete.

Otvoril som fľašku , nalial.. všetko vyzeralo super.. okoštoval a zarazil som sa.. Malo to inú chuť, nie takú ako som si pamätal. Žeby to urobila priemyselná výroba? Spýtavo som mrkol na etiketu. A tu som na svoje veľké prekvapenie zistil, že tento nápoj hrdiaci sa názvom ŽINČICA nielenže nie je z ovčieho mlieka, ale okolo salaša ani neprebehol. Na drahej fľaške stálo…. Srvátka z výroby kravského hrudkového syra….. skoro som okoktavel…. Ako si niekto môže dovoliť takto klamať zákazníka? Veď všetci vieme, že žinčica je ovčí produkt a nie kravský. Keby som chcel niečo kravské, tak si kúpim o polovičku lacnejší CMAR alebo SRVÁTKU… ale rozhodne nie žinčicu.

Sadol som ku kompu a za dve minúty som skomponoval sťažnosť na Slovenskú obchodnú inšpekciu v Prievidzi. Tá moju sťažnosť prehodila do Zvolena, odkiaľ som do dvoch týždňov dostal odpoveď. Ešte pred tým tu hodím citáty z wikipedie.. ktoré popisujú mliečne výrobky, aby bolo jasné čo má byť čo.:

Žinčica je tradičný slovenský produkt z OVČIEHO MLIEKA. Žinčica vzniká pri výrobe syra z kyslého ovčieho mlieka. Najlepší druh žinčice sa volá Urda, je hustejšia ako normálna slaná alebo kyslá žinčica.

Tradičný cmar je mliečny , ktorý vzniká ako druhotný produkt pri mútení masla… teda z kravského mlieka..

A teraz odcitujem z odpovede tých čo nás ako spotrebiteľov chránia:

„V súčasnosti nie je ustanovená legislatíva, ktorá by presne vymedzovala pojem žinčica podmienky pre jej výrobu a označenie“.… a vrchol presnosti bol.. že „spotrebiteľ má možnosť z etikety vyčítať“ či ide o kravskú alebo ovčiu žinčicu.. a dokonca na tej ovčej je na obrázku ešte stádo oviec…. Vážení.. ale nikde som nevidel dve rôzne žinčice vedľa seba na regáli… so stádom a bez stáda… tak ma ani nenapadlo, že môže byť kravská a ovčia… Lebo som bol presvedčený, že názov ŽINČICA je len pre nápoj z ovčieho mlieka, a cena?? Čo tam už, hlavne že niekoho nachytáme.. . Ako sa ukázalo, hlupákom som ja, lebo som si myslel ZLE, a znova sa potvrdila stará pravda.. :

MYSLIEŤ ZNAMENÁ HOVNO VEDIEŤ.. ako som len na túto múdrosť starých otcov a materí  mohol zabudnúť???

Zelenskij pravdepodobne spáchal ťažký zločin proti štátu. Klamstvá neobstoja ale všetci mlčia.

14.06.2024

Musím sa znova vrátiť k neústavnému uchopeniu moci prezidentom Zelenskím, teraz 21.mája 2024. V roku 2019 vyhral voľby Vladimír Zelenskij a ujal sa úradu 21.mája 2019 na 5 ročné obdobie. Podľa ukrajinskej ústav sa mali voľby konať poslednú nedeľu v marci v piatom roku funkčného obdobia prezidenta. Marec prešiel a voľby sa nekonali. V roku 2022 zaviedla vláda po invázii [...]

Efektívne využitie „Boydovho cyklu“ určí, kto bude vo vojne úspešnejší. Môže prehrať celé ľudstvo.

04.06.2024

Prečo Ukrajina nie je stále blízko k víťazstvu ? Začnem všeobecnými ukazovateľmi. HDP Ukrajiny do začiatku vojny bolo 160 mld USD, Ruska 2,2 bilióna USD, Nemecka 4,1 bil USD, EU mala 17, bil. USD. Putin používa na vojnu priemerne 120 mld USD, čo je ročne 5,4% HDP. Európska pomoc za dva roky vojny predstavovala asi 88 miliárd USD, čo je 0,25% HDP. Reálny pomer výdavkov na vojnu [...]

Prekročíme „Rubikon“ a nebude cesty späť? Rus intenzívne zopakoval hrozbu použitia jadrových zbraní!

30.05.2024

Len prednedávnom som na otázku, ako bude pokračovať vývoj konfliktu východ západ vedeného na Ukrajine povedal, že v prípade zvyšovania tlaku na použitie západných zbraní na teritoriu Ruska a prípadnej účasti vojenských expertných síl na teritoriu Ukrajiny, či zasiahnutia ruských rakiet a dronov z území štátov NATO ( Poľsko, Slovensko, Rumunsko či Bulharsko) bude [...]

Migranti / Hraničný priechod /

Z Mexika do USA sa nelegálne pokúšalo dostať 1,4 milióna ľudí

17.06.2024 09:04

Podľa inštitútu bolo medzi utečencami a migrantmi aj približne 3000 maloletých bez sprievodu.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Pellegrini ako vrchný veliteľ ozbrojených síl: Vojakom nerozkáže, no môže vyhlásiť vojnu

17.06.2024 08:00

Peter Pellegrini sa od sobotňajšieho poludnia nestal len prezidentom Slovenska, ale aj vrchným veliteľom ozbrojených síl.

Peter Pellegrini, slávnostný obed, inaugurácia

Pellegrini bude iný prezident ako Čaputová. S čím prichádza a kam budú smerovať jeho prvé kroky?

17.06.2024 07:00

Kým prezidentka Čaputová niesla do paláca odkaz právneho štátu či témy spojené so životným prostredím, Pellegrini prináša témy mieru a upokojenia.

vojna na Ukrajine, mierový summit, Švajčiarsko, Giorgia Meloniová

ONLINE: Meloniová: Ak Rusko neprijme mierové podmienky, prinútime ho. Hrozí Ukrajincom elektrina len na pár hodín denne?

17.06.2024 06:25, aktualizované: 08:55

Ak Rusko nebude súhlasiť s podmienkami mierového summitu, prinútime ho, aby sa vzdalo, tvrdí talianska premiérka Georgia Meloniová.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 555
Celková čítanosť: 3181750x
Priemerná čítanosť článkov: 5733x

Autor blogu

Kategórie

Archív