Založ si blog

JAK 42 a jeho nehody. . . nezmysly a polopravdy

Veľmi ma rozčuľuje amatérizmus novinárov, ktorí len aby priniesli niečo ako prví, tak tliachajú dve na tri.. Ak niektorý typ lietadla lieta TRIDSAŤ rokov vo veľa krajinách sveta a má len DVE nehody z technickej príčiny… tak predsa nemôžeme konštatovať že je nespoľahlivé. Hlavná vec, že dáme titulok…. na palubách JAK 42 zahynulo doteraz skoro 600 ľudí..( presnejšie 570).. ano pradva ale aká??? zavádzajúca..

Tak sa pozrime na nehody:

28. júna 1982 
Gomeľská oblasť, Rusko 
zahynulo 132 pasažierov (neprežil nikto), technická porucha, stroj spadol z výšky 10 000 metrov

31. augusta 1992 
Ninkan, Kitaj, Rusko

zahynulo 108 zo 126 pasažierov a členov posádky, pád pri vzlete…( žeby podobnosť?)

21. novembra 1993 
Ohrid, Macedónsko

zo 115 cestujúcich prežil jediný človek lietadlo narazilo do hory pre zlé meteorologické podmienky

17. decembra 1997

Solún, Grécko 
zahynulo 70 osôb, zlyhal ľudský faktor a lietadlo sa zrútilo do hory

26. mája 2003 
Trabzon, Turecko

zomrelo 75 ľudí, za silnej hmly narazilo lietadlo do vrchu

7. septembra 2011 
Jaroslavľská oblasť
pád lietadla tesne po vzlete, zahynulo 43 ľudí…

DVE NEHODY pre technickú príčinu za 30 rokov prevádzky svedčí o vysokej miere spoľahliosti daného typu lietadla a nie opak..

Škoda každého vyhasnutého života, ale tie hony na čarodejnice, čo sa teraz rozpútavajú v médiách sú holým nezmyslom. Rovnako ako tvrdenie „markízákov“ z dnešného rána….“ lietadlu končil certifikát o 16 dní a malo ísť do šrotu…. „ takúto debilovinu môže vypotiť len novinár, ktorý nemá absolútne vedomosti o spôsobe leteckej prevádzky a údržby počas nej.  Dané lietadlo bolo vyrobené v roku 1993 odlietalo 6310 hodín z povoleného technického života 15 000 HODÍN.. dobový technický život sa u moderných lietadiel nestanovuje.. kedysi dávali Rusi dobový technický život 20 rokov ale vždy ho postupne predlžovali podľa stavu techniky. Jak 42 bolo prvé ruské lietadlo, ktoré dostalo všetky medzinárodné certifikáty a mohlo a aj lietalo úplne bez obmedzení po celom svete. Konkrétne lietadlo bolo vo VIP úprave pre 73 cestujúcich a poslednú údržbu malo 16 augusta 2011.

Po vyššom type údržby dostávalo vždy každé takéto lietadlo certifikát letovej spôsobilosti na DVA roky a teraz bolo niekde v polovičke tejto doby….. NIE TEDA len do 1.10.2011. a už vôbec nie 16 dní od vyradenia do šrotu. Klamstvá.. nezmysly.. prečo??? Lebo konkurenčný boj.. lebo niekto chce zaujať miesto lietadla Jak 42 v systéme prepravy..

O príčinách je predčasné špekulovať… robil som ešte v Československu na pozícii kde sme riešili aj letecké nehody a sám som pri niektorých aj bol vo vyšetrovacom tíme. Pokiaľ nie je záverečná správa.. nie je nič.. všetko sú len teórie, dohady a polopravdy.

Sám som v 1989 roku zastavil leteckú prevádzku bojových lietadiel na letisku Žatec pre objavenie „ropákov“ v palive.. bolo z toho zastavenie letovej prevádzky v celom vojenskom letectve n a mesiac. Riskoval som svoju degradáciu, lebo veliteľ mi nariadil.. je medzinárodné cvičenie.. musíme letieť.. a ja mu  na to.. tak si poďte podpísať povolenie k letu sám..  ja som hlavný inžinier lietania a ja to nepodpíšem.. on zrušil našu účasť na cvičení varšavskej zmluvy ževraj pre zlé počasie..  Pracoval som v komisii na vyriešenie problému ropákov a chemikália „CATON“ nám pomohla vyriešiť problém.. stratili sme síce záruku na asi 12 motorov pre lietadlá MiG 29, ale nič nám nespadlo a všetko sme ustáli.

Letecká prevádzka je veľmi zložitá vec a najviac jej škodia diletantské správy aké sa objavujú práve pri takýchto katastrofách. Prosím všetkých súdnych ľudí, aby sa nenechali nachytať na zaručené info… lebo ide len a len o zvyšovanie nákladov novín a sledovanosti správ..  ja len toľko..

zdroj: http://www.lifenews.ru/news/69051http://hnonline.sk/c1-52785380-tragicke-havarie-lietadla-jak-42

PS: základné ukazovateľ spoľahlivosti leteckej techniky sú:

– počet nalietaných hodín na vadu (poruchu- incident) za letu

– počet nalietaných hodín na vadu celkom( teda súčet vád objavených na zemi a za letu)

– počet nalietaných hodín na katastrofu….

ak by sme mali tieto parametre pre viaceré typy leteckej techniky, tak môžeme zodpovednejšie povedať , ktoré lietadlo je spoľahlivejšie a teda aj bezpečnejšie… inak sú to len báchorky starého zbrojnoša ovplyvnené politickými a ekonomickými záujmami toho, čo vynáša súdy..

 

 

 

Fico sa sťahuje, o amnestiách a milosti rozhodne Ústavný súd, až potom parlament.

21.03.2017

Toto je v skratke opis dnešného dňa 21.3.2017, ktorý bude vydávať za svoj úspech Matovič aj Fico. Obaja budú tvrdiť, že bez nich by sa k ničomu takému nedospelo, že oni sú tí hlavní bojovníci viac »

“Hlupák” NGŠ Maxim a politika veľmocí. Keď Rus ukazoval na Erdogana ako na zlo, Kiska ho velebil.

16.03.2017

Len nedávno sa náš náčelník generálneho štábu vyjadril, že naším najväčším nepriateľom je Rusko. Tým odôvodňoval účasť slovenských vojakov v misii, ktorú organizuje NATO v štátoch viac »

Je poslanec Kollár agentom SIS alebo spolupracovníkom kriminálky?

09.03.2017

Takáto otázna vo mne skrsla, keď som sledoval včera televíziu. Jeho dlhodobá činnosť už z mladosti je spájaná s mafiou a jej peniazmi. V predvolebnom boji to vytiahol vládny Smer, ukazoval viac »

žilina

Žilina pripravuje nízkoemisnú zónu. Nie všetci sú za

23.03.2017 15:00

V Žiline chcú obmedziť vjazd vozidiel do historického centra mesta. Nielen zmenou poplatkov za vstup, ale aj úplným zákazom pre staršie autá.

Beata Szydlová

Szydlová pripustila, že Poľsko nepodpíše vyhlásenie z rímskeho summitu EÚ

23.03.2017 14:58

Poľská premiérka Beata Szydlová pripustila, že Poľsko nepodpíše záverečné vyhlásenie zo summitu EÚ v Ríme, ak v ňom nebudú klauzuly, ktoré Varšava považuje za zásadné.

Francúzsko, Notre Dame

Belgická polícia zatkla vodiča, ktorý sa snažil zraziť chodcov

23.03.2017 14:58

Polícia v belgických Antverpách uviedla, že zadržala muža, ktorý sa snažil autom vo veľkej rýchlosti zraziť ľudí.

Rex Tillerson

Tillerson nariadil tvrdšie previerky časti žiadateľov o víza

23.03.2017 14:10

Americké diplomatické misie v zahraničí dostali v posledných dňoch úlohu zaviesť prísnejšie previerky žiadateľov o víza, ktorých rizikovosť majú hodnotiť.

simon22

Nežijem krátko aby som nič nevedel, ale ani príliš dlho aby som všetko zabudol...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 282
Celková čítanosť: 905815x
Priemerná čítanosť článkov: 3212x

Autor blogu

Kategórie