Kam volať pri priamom ohrození života ? Masívna reklama nám hovorí 112, nie je tomu tak!

12. decembra 2016, simon22, Nezaradené

Dnes- v nedeľu 11.12.2016 som 112 volal prvý aj posledný krát v živote.. toto číslo volajte len v prípade, že vám mačiatko vyliezlo na strom , máte čas vysvetliť kde bývate, ako sa volá mačiatko a ako vysoko je.. ba dokonca či je ten strom listnatý , ihličnatý, či má alebo nemá obrané jabĺčka . prídu po polhodinovom dotazníku záchranári, zložia mačiatko a všetci susedia z amerického filmu im zatlieskajú! Ak ide o život,volajte ihneď 155,inak ten čo je v ohrození zomrie..  Čo sa vlastne stalo?Bol som v aute..asi 2km od bydliska,a asi 8km od nemocnice, keď môj spolujazdec dostal trpnutie od rúk, nôh až do chrbtice. Po minúte sa prestal hýbať a komunikovať..celkový krč organizmu.. skrátka ako mozgová príhoda.. ruky nohy v krči.. volám 112 predstavím sa.. popíšem symptómy a chcem vedieť na ake oddelenie v nemocnici mám rýchlo zaviezť postihnutého.. odpoved?? „kde bývate?? takto to nejde“.. ja.. „nechcem výjazd záchranarov..chcem len poradiť ake odd v nemocnici“!.. odpoved.. „odpovedajte na otazky“.. ja.. „mam to už len 2km tak poradite mi??!!“ oni.. „nezvyšujte hlas.. lebo takto nepomožete“.. ja.. „ani vy nepomáhate.. ked chcete vedieť zbytočnosti a neprepnete ma alebo neporadíte“.. položil som a volal 155.. Až dispečerka 155 mi poradila ked už som bol na bráne nemocnice že interna vzadu.. VĎAKA tomu na 155ke som to stihol. tam. kam som mal.. . avďaka interne aj neurologii je to zatial v poriadku.. ĎAKUJEM..

Integrovaný záchranný systém je dobrá vec.. ale len v prípade že nevidíš priamo pred očami kolabovať svojho rodinného príslušníka.. vtedy sú tie ich otázky absolútne nekonečné a niekedy nepodstatné,preto treba volať ak ide o zdravie a život ihneď 155 a nie 112.. 112 volaj ak vidíš začínajúci požiar niekde 200 metrov od seba,alebo priamo vzniknutú dopravnú nehodu,či ak sa ti niekto stratí v horách alebo vidíš pád horolezca.. A ak je na strome vylezené bezradné mačiatko a nevie si rady…vtedy je 112 úplne na mieste..V prípade okamžitej rady pri zdravotných problémov ohrozujúcich život volajte VŽDY VÝHRADNE 155!