Nechceš! A bolo rozhodnuté. ..

13. júla 2016, simon22, Nezaradené

Každé druhé ráno si kupovávam cestou do práce niečo pod zub. To každé prvé sa musím zdravo stravovať doma, lebo manželka dbá o moje zdravie. Müsli zaliate teplým mliekom a kopa zeleniny by ma asi každý deň zahubilo.. Preto tie úniky do samoobsluhy. Aj dnes som mieril k svojmu obľúbenému pultu s narezanými šunkami, údeným, šalátmi, syrmi či pečenými kuriatkami. Už ako dieťa som si obľúbil „vlašák“ a tradíciu dodržiavam aj vo veku pracujúceho penzistu. Sem tam to vymením za rybu v cibuľkou alebo šunku s čo najväčším obsahom mäsa. Nechápem čo obsahuje tá, kde hrdo stojí že má celých a neskutočných 55% obsahu mäsa.. čo je asi tak zbytok??

Blížim sa teda k tomu pultu keď predo mnou vidím pána skoro v mojom veku aj s takým fotbalovým bruškom a voľným tričkom ako mám ja, vedľa neho asi o 10 rokov mladšia „manželka“ vyšportovanej postavy s pekne upravenými vlasmi a nalakovanými nechtami. Ona objednáva 15 dkg „detskej“ šunky a 10 dkg netučného syra. On ešte špitne.. aha aká krásna oravská slaninka. NECHCEŠ odtuší ona rezolútne a aby dala svojim slovám najvyššiu prioritu, vezme navážený tovar a rýchlym krokom naberie kurz kasa… On ešte chvíľku postojí, okoštuje smutným pohľadom z tej voňavej slaninky a pomaličky ju nasleduje k pokladni… Pozreli sme sa s predavačom na seba a vybuchli v tichý rehot… Ja som si dal svoju klasiku 10 vlašáku a 5 k tomu tatranského aby to štipkalo.. „ a prihoďte mi tam naviac dva hrášky, nech to mám dnes zdravšie..“ doplnil som s úsmevom. Predavač sa znovu zasmial a  splnil moje fitness želanie…

Ja viem drahé manželky  a milenky, vy máte starosť o naše zdravie, lebo sme vysoko nezodpovední, nepripúšťame si svoj vek, je nám jedno, že pás už nie je to čo býval, že tlak začína byť mierne zvýšený a cukor ani nemusíme kupovať…  My sa chceme ale dobre a chutne najesť, kto za to môže , že všetka zdravá strava je v podstate nechutná a žerú ju maximálne kozy? Dbajte naďalej na naše zdravie, kalórie a tuky.. ale občas nám doprajte aj to čo fakt chceme.. To NECHCEŠ bolo síce zdravé.. no malo za následok veľký smútok v očiach a duši u vášho chlapa, ktorý ste vo svojej športovej mysli  ani nezaregistrovali. Mňa to síce veľmi pobavilo , urobilo mi krásne ránko , lebo predstava, že to nemám len ja bola fantastická. V duchu som si predstavil šťastný pár, kde zaznela odpoveď .. „10 deka tej krásnej oravskej pre môjho macka..“