Sme neustále len „ horné uhorsko- Felvidék“! Mám o tom „maďarský“dôkaz. . .

16. februára 2015, simon22, Nezaradené

Dnes som došiel k nezvratnému a smutnému poznaniu. Pre veľkú väčšinu Maďarov je Slovensko neustále len ich severným územím- Felvidékom. Prečo?

Túlal som sa  po obchoďáku a pozeral si niečo „pod zub“ medzi vínami. Zrak mi padol na jedno ružové z Maďarska. Nechcel som veriť svojim očiam, na etikete bolo napísané že ide o víno z Duna- Tisza region, rovnakú etiketu som našiel okamžite aj na bielom víne z Tokaji region . Čo ma tak šokovalo?? Na oboch etiketách maďarského výrobcu vína sa skvela stará pohľadnica s TRENČIANSKYM HRADOM zo začiatku 20. storočia. Ak by tam bolo napísané Trencsén- Trenčín, ešte by som to chápal ako reklamu tohto nášho regiónu. Ono to tam však nebolo a tak som dospel k záveru, že nás v podstate naši južní susedia neustále považujú za svoje územie..  Za štyri  roky bude tomu už STOROČIE, čo sa Versaillským mierom a následne Trianonskou dohodou zrušilo Rakúsko Uhorsko a ja nájdem na etikete dvoch vín  správu, že tomu tak nie je… že sme neustále hornými uhrami…. Ja len toľko!

 

hrad1DSC_0350

vínotn2

vínoTN