Moja prvá jarná klasika. . . Saganovi nasledovníci.

18. apríla 2013, simon22, Nezaradené

Zoológovia určite klamú, bola moja prvá myšlienka keď som si sadol dnes prvý krát v tomto roku  na bajk.  Tvrdia, že medvede v zime výrazne schudnú a po prebudení zháňajú ostošesť potravu aby nabrali svoju pôvodnú váhu. Mne okolie hovorí maco a na mňa táto teória vôbec neplatí.. Ja som v zime nabral a bolo to cítiť hneď od prvého šliapnutia do pedálov.

Dal som si malý tréning, na veľký kopec som sa ešte necítil.  Peťo Sagan predvčerom po výborných výsledkoch na „ jarných klasikách“ vytuhol  v cieľovom legendárnom kopci MUR DE HUY.. slovák číta „múr na chuj“ a skončil na pre neho neúspešnom ale pre ostatných na krásnom 12tom mieste.

Ja som jeho výkon sledoval so zatajeným dychom a len čo ma pustil agrotechnický termín, tak som vyskočil na bajk a hor sa na svoju prvú jarnú klasiku. Dres mi je akýsi tesnejší, knedlík na zadku v cyklogatiach mierne vytŕča. Prehodím brucho nad štanglu , zacvaknem tretry do pedálov na druhý pokus a vyrážam.  Najskôr rovinka a slalom medzi autami, potom prudko vpravo a šup do terénu. Cesta sa láme z rovinky do mierneho asi 3% stúpania… lovím v prevodoch, chcem udržať kadenciu asi 80. Až po prvý kravín za dedinou to ide vcelku dobre, obehnem  troch rekreačných , cítim sa ako pretekár. Tam však príde druhý obrovský zlom, z 3% na  5%…. vpredu zhadzujem na strednú šajbu, vzadu som v strede… ale nie nadlho.. na krku mi navrela žila, tep ide na 165, kadenciu držím na 80. Začína mi padať ako zlato na svetovej burze, behom sto metrov padá na 65. Vzadu nemám už kde brať, vpredu to nechcem dať na minimum, aby som sa necítil ako na Mont Evereste. Tak sa zahryznem a šliapem…. frekvencia padá na 55, rýchlosť kopíruje tento pád.. asi by som šiel rýchlejšie keby som tlačil. Som na seba hrdý, lebo vydržím, už menej , keď ma obehne jeden chlapík asi dvojnásobnou rýchlosťou. Vyjdem na kopec, kde sa môžem napiť.. chvíľku rovinka a potom hor sa domov.  Po  hodinke mám prvú jarnú klasiku šťastne za sebou.

Potvrdila sa mi stará pravda, že zima bola mimoriadne dlhá a nie všetky medvede v zime schudli na kosť… ja rozhodne nie. Ale nedám sa a pozývam aj všetkých ostatných   na bajk, veď ide len o vlastné zdravie….. Športu zdar a bicyklistom  zvlášť.. A čo zbytok? Ideme?