Minister prišiel na elektromobile, šetril životné prostredie??

3. júna 2011, simon22, Nezaradené

Tak som z toho jeleň.  Všetci pejú oslavné piesne na elektromobil, ako nám pomôže pri očisťovaní živoného prostredia a ako budeme jazdiť skoro zadarmo. A ja to nejak stále nechápem. A keď to chcem pochopiť, tak začnem hľadať základné informácie a div sa svete žiadne nenachádzam. Nachádzam jedinú…. vaša spotreba na 100km klesne pod 4 až  3 litre… paliva.. toho uhlíkového.

( HYBRIDNÝ POHON) ANO?? A čo ma bude stáť dobitie akumulátora??? To sa nikde nedočítam. Takže ma zavádzajú maličkou spotrebou benzínu a tvrdia mi, že ušetrím. No ale ja sa budem musieť predsa pripojiť do siete aj dva krát denne a dobiť svoju baterku. A to je zadarmo?? A elektirka stále dražie a dražie.. Apropo.. Chevrolet Volt Opel Ampera- špička nového hybridného auta má akumulátor vážiaci 160! Kg a dobíja sa asi 3 hodiny. Len na dobitý akumulátor sa prejde asi 65km…. potom tam je benziňáčik, ktorý dobíja počas jazdy „aku“.. a ten má tú spotrebu TRI litre. Takže nie sú Vaše náklady na 100km TRI litre benzínu… ale viac.. lebo ste museli začať s dobitým akumulátorom.. A toto sa nikde ani za ten svet nedočítam. Ešte čosi… Výroba tých akumulátorov nie je vôbec lacná záležitosť a už vôbec nie EKOLGICKÁ… Nikde sa nedočítame koľko energie vynaložíme na výrobu takého 160kg vážiaceho auto akumulátora. A už vôbec sa nedočítame akú má životnosť.. koľko cyklov a koľko dáme za nový v prípade jeho výmeny. Len pri tom Chevrolete Volt predpokladajú záruku 8 rokov a životnosť 10. Doteraz používané majú životnosť tak 5-6 rokov. A POTOM??? Koľko bude stáť priemerného slováčika výmena aku?? Predpoklad je 60% ceny auta. NO ĎAKJEM.  Takže trh  s ojazdenými elektromobilmi či hybridmi asi nepripadá do úvahy. A u nás na Slovensku sme predsa zvyknutí mať auto aj 15-20 rokov. Dať za nový akumulátor okolo 10-15 000 EURÁČOV po piatich rokoch sa mi zdá nezmyselné..( a ak ano, treba to pripočítať ekvivalentne  do nákladov na 100 km…)

Je to super, že minister prišiel na elektromobile. Je super že môžeme byť trošku menej závislí na tej arabskej rope. Ale bude to cesta pre obyčajného užívateľa auta?? Nebude to riešenie len pre taxikárov a hromadnú dopravu? Kde si to vrazia d ceny a budú môcť po 5-7 rokoch auto vyhodiť do šrotu?  Prečo nikde nie sú dostupné normálne údaje aby sa mohol obyčajný človiečik rozhodnúť či je ten hybrid pre neho dobrý?? A vôbec prečo nie je nikde možné porovnať energetickú náročnosť výroby obyč. auta a toho hybridu či elektromobilu rovnakej triedy??? Možno by sme sa dozvedeli, že výroba toho 160 kg vážiaceho „aku“ zasvinila životné prostredie viac, ako je úspora na spotrebe uhľovodíka spáleného počas jazdy normálnym motorom.    Skrátka som z toho jeleň  a neviem či sa mám z ministrovej jazdy tešiť, alebo ju brať len ako stret záujmov pri reklame jedného výrobcu elektromobilov v priamom prenose.

http://www.investujeme.sk/clanky/deloitte-ani-drahy-benzin-nesposobi-masove-sirenie-elektromobilov/

http://www.hybrid.cz/clanky/chevrolet-volt-prvni-zkusenosti-s-erev

Ja len toľko pohľadom z bufetu.